У своєму посланні, Святіший Вселенський Патріарх Барфоломій наголошує на важливості глобальної свідомості щодо екологічної кризи та необхідності боротьби за цілісність творіння. Він сприймає з радістю вплив екологічних ініціатив Патріархату на різних рівнях та в різних сферах суспільства. Також відзначається зв’язок між екологічною та соціальною справедливістю, а також важливість збереження прав людини на чисте та здорове навколишнє середовище.

Звернення до світу: захист природи та прав людини

† В А Р Ф О Л О М І Й

МИЛОСЕРДЯ БОЖЕ АРХІЄПИСКОП КОНСТАНТИНОПОЛЬСЬКИЙ НОВОГО РИМУ І Вселенський Патріарх

Послання Святішого Вселенського Патріарха на день молитов за захист навколишнього природного середовища (1 вересня 2023 р.)

Всечесні брати ієрархи і найулюбленіші в Господі діти,

З благословення Провідника і Виконавця нашої віри сьогодні ми входимо в новий церковний рік і в псалмах і гімнах вже в тридцять п’ятий раз святкуємо День охорони навколишнього природного середовища.

Ми радіємо впливу екологічних ініціатив Вселенського Патріархату не лише в християнському світі, а й в інших релігіях, у парламентах і політиках, у просторі громадянського суспільства, науки, екологічних рухів і молоді. У будь-якому випадку, екологічну кризу, як глобальну проблему, можна подолати лише за умови глобальної свідомості та мобілізації.

Ми також висловлюємо наше задоволення, тому що остаточно усвідомлена безпосередня актуальність екологічних і соціальних проблем, а саме того, що знищення навколишнього природного середовища в першу чергу стосується бідних верств населення країни. Поєднання екологічних і соціальних дій – це надія на майбутнє, якщо тільки тоді є сталий розвиток і прогрес, коли ми одночасно дбаємо про цілісність творіння та захист людської гідності та прав.

Характерно, що сьогодні наголошується на необхідності «екологічної експансії» прав людини. Говорять навіть про «четверте покоління» прав, наступне після індивідуальних і політичних, соціальних і культурних прав і прав солідарності, яке стосується забезпечення екологічних умов. Боротьба за права людини не може ігнорувати той факт, що їм загрожує зміна клімату, відсутність питної води, родючого ґрунту та чистої атмосфери, а також «деградація навколишнього середовища» загалом. Наслідки екологічної кризи повинні вирішуватися насамперед на рівні прав людини. Само собою зрозуміло, що ці, у всіх своїх аспектах і вимірах.

НАШ ТЕЛЕГРАМ

Цей зв’язок також включає вирішення проблем, спричинених нападом Росії на Україну та пов’язаних із страшними екологічними катастрофами. Кожен акт війни – це також війна проти будівлі, це дуже серйозна загроза природному середовищу. Забруднення атмосфери, води та землі внаслідок бомбардувань, ризик ядерного голокосту, викид небезпечної радіації від атомних електростанцій, канцерогенний пил від розбомблених будівель, знищення лісів і невикористання орних сільськогосподарських угідь. землі, все це свідчить про те, що люди та екосистема України зазнали і зазнають незліченних втрат. Повторюємо подію в голос:

Перед обличчям усіх цих викликів Свята Церква Христа Великого продовжує свою боротьбу за цілісність створіння, визнаючи, що її турбота про природне середовище не є додатковою дією в її житті, а істотним вираженням і реалізацією цього, як розширення Божественної Євхаристії в усіх її формах і вимірах її доброго свідчення у світі. Це також був найцінніший заповіт проповідника екологічного богослов’я Блаженнішого Митрополита Пергамського Іоаннуя. Вшановуючи його великий внесок, ми завершуємо нинішнє Патріарше послання на свято Індикта тим, що він писав про Євхаристію як цілісну відповідь на сучасні проблеми навколишнього середовища: «У Божественній Літургії фізичний і матеріальний світ і всі почуття беруть участь у нероздільна єдність. Немає протиставлення суб’єктної та об’єктивної реальності, немає переможного ставлення людського розуму до світу, що його оточує. Світ не лежить попереду, він не є (є) об’єктом людини, але його сприймають і ділять. Святе Причастя – це не лише наша єдність з Богом та іншими, але й споживання їжі, прийняття та оцінка нашого фізичного оточення, включення матерії, а не використання матерії. Святість, яка супроводжує це ставлення, божественна вібрація, яка пронизує ці стосунки, є антиподом технології та відповіддю на нашу екологічну проблему. Тому Євхаристія є найкращим, що може запропонувати Православ’я сучасному світу». немає завойовницького ставлення людського розуму до світу, що його оточує. Світ не лежить попереду, він не є (є) об’єктом людини, але його сприймають і ділять. Святе Причастя – це не лише наша єдність з Богом та іншими, але й споживання їжі, прийняття та оцінка нашого фізичного оточення, включення матерії, а не використання матерії. Святість, яка супроводжує це ставлення, божественна вібрація, яка пронизує ці стосунки, є антиподом технології та відповіддю на нашу екологічну проблему. Тому Євхаристія є найкращим, що може запропонувати Православ’я сучасному світу». немає завойовницького ставлення людського розуму до світу, що його оточує. Світ не лежить попереду, він не є (є) об’єктом людини, але його сприймають і ділять. Святе Причастя – це не лише наша єдність з Богом та іншими, але й споживання їжі, прийняття та оцінка нашого фізичного оточення, включення матерії, а не використання матерії. Святість, яка супроводжує це ставлення, божественна вібрація, яка пронизує ці стосунки, є антиподом технології та відповіддю на нашу екологічну проблему. Тому Євхаристія є найкращим, що може запропонувати Православ’я сучасному світу». але також споживання їжі, прийняття та оцінка нашого природного середовища, включення матерії, а не використання матерії. Святість, яка супроводжує це ставлення, божественна вібрація, яка пронизує ці стосунки, є антиподом технології та відповіддю на нашу екологічну проблему. Тому Євхаристія є найкращим, що може запропонувати Православ’я сучасному світу». але також споживання їжі, прийняття та оцінка нашого природного середовища, включення матерії, а не використання матерії. Святість, яка супроводжує це ставлення, божественна вібрація, яка пронизує ці стосунки, є антиподом технології та відповіддю на нашу екологічну проблему. Тому Євхаристія є найкращим, що може запропонувати Православ’я сучасному світу».

Благословенного церковного року, брати і чада в Господі!

1 вересня 2023 р.Б.

Константинополь

вогню Божого бажаю всім

Джерело: ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟN ΠΑΤΡΙΑΡΧEION