Цьогоріч у нас особливий відзначаємо день Преображення Господнього. Переходячи на новоюліанський календар, ми відзначаємо це свято відтепер 6 серпня. Преображення – це одне з найважливіших християнських свят, яке відзначає явлення Божественної слави Ісуса Христа у присутності апостолів. Це подія, яка символізує Його величність і важливість для вірних. Не залишайтеся байдужими – приходьте до храмів, святкуйте та освячуйте плоди на святковій літургії.

Історія та значення християнського свята

Цьогоріч ми востаннє відзначатимемо це свято у другій половині серпня, адже з переходом на більш точний новоюліанський календар Преображення Господнє вшановуватиметься 6 серпня. Це одне з дванадцяти найбільших християнських свят, встановлене на спомин про подію явлення Божественної слави Ісуса Христа своїм учням – апостолам Петру, Якову та Іоану на горі Фавор, щоби укріпити їхню віру. Саме тому деякі святі отці називають його «другим Богоявленням».

40 днів відділяє це свято від іншого дванадесятого свята – Воздвиження Хреста Господнього, яке нагадує про Голгофську жертву Спасителя, на яку Він пішов після Преображення. На іконах, присвячених цій євангельській події, бачимо, як згадані три апостоли, ставши свідками чудесного Преображення Господнього на горі Фавор, «впали ниць і дуже полякались. Але Ісус підійшов, доторкнувся до них і сказав: встаньте і не бійтеся» (Мф. 17: 6 – 7).

НАШ ТЕЛЕГРАМ

Також на іконах Преображення поруч зі Спасителем бачимо найбільших старозавітних пророків Мойсея та Іллю. Вони теж явилися тоді апостолам, щоби засвідчити, що Господь Ісус Христос є здавна провіщений пророками Месія і Спаситель світу, а також утвердити учнів Христових, а разом з ними і всіх вірних, що за їхню віру, любов до Бога і людей, за подвиги на землі їх очікує осяяння Божою славою, як учнів і друзів Христових.

Преображення грецькою мовою – μεταμόρφωσις – означає «перетворення, зміна форми, метаморфоза». Преображення Ісуса Христа, коли Він явив у нетварному (тобто, нематеріальному) світлі Свою Божественну славу своїм учням-апостолам, є явленням Сина при свідченні Отця в Дусі Святому – тобто є одкровенням усіх Іпостасей Святої Трійці.

В народі прийнято називати це свято «другим» або «яблучним» Спасом. Але це не зовсім правильно з точки зору того, що ми як християни вшановуємо. Спас (Спаситель наш Господь Ісус Христос) – Він Один, і не може бути «першим, другим чи третім». Так само, Він не може бути «медовим, яблучним, горіховим, хлібним» чи ще якимсь. Подібні означення виникли з традиції приносити на освячення до храму перші плоди, що достигали на цей час, задля благословення врожаю та подяки Богу за його земні блага.

Тож приходьте до наших храмів зранку на святкову літургію, після якої ви зможете освятити плоди і фрукти, які принесете – на славу Божу і вам на благословення.