29 серпня – це пам’ятний день перенесення з Едеси до Константинополя Нерукотворного Образу Господа нашого Ісуса Христа, яке відбулося 944 року. Образ Нерукотворного Спаса має таку назву через те, що найперший образ був зроблений не майстрами живопису, а Самим Спасителем.

За переказом, правитель Авгар хворів проказою, все його тіло було уражене. Одного разу до нього дійшов слух про великі чудеса, створені Господом. У відчаї Авгар увірував в Спасителя і написав лист з проханням прийти і врятувати його від неминучої смерті. З цим листом він послав до Палестини свого живописця Ананія, доручивши йому зобразити Божественного Вчителя.

В Єрусалимі Ананій знайшов Господа, але він був оточений великою кількістю людей. Він ніяк не міг підійти до Нього. Тоді він став на високому камені і спробував здалека написати образ Господа Ісуса Христа, але це йому ніяк не вдавалося.

Раптом Спаситель обернувся і покликав Ананія, щоб передати відповідь правителю Авгару. В листі Він обіцяв прислати Свого учня для зцілення від прокази і настанови про порятунок. Побачивши незакінчений образ, який Ананій ніяк не міг написати, Господь попросив принести Йому воду і убрус (рушник). Спаситель умився, обтерся убрусом, і на ньому з’явилося Його Божественне Лице.

Ананій відправився до Едеси, де його чекав правитель. З благоговінням прийняв Авгар святиню і отримав зцілення. З ним був святий апостол Фадей, який охрестив правителя Авгара і всіх жителів Едеси. Нерукотворний образ вирішили встановити в ніші над міською брамою. Багато років жителі зберігали благочестивий звичай поклонятися Нерукотворному Образу, коли проходили через ворота.

Перенесення Нерукотворного Образу відбулося у 944 році імператором Костянтином Багрянородним. З великими почестями Нерукотворний Образ Спасителя і той лист, який Він написав Авгару, були перенесені духовенством до Константинополя. 29 серпня за новим стилем Образ Спасителя був поставлений у Фароській церкві Пресвятої Богородиці.

Свято на честь перенесення Нерукотворного Образу, здійснюване після Успіння Богородиці, і називають третіми Спасом, «Спасом на полотні».