Ваша високість, Ваші Високоповажності, Поважні гості, Почесні учасники, Пані та панове, Дорогі друзі!

Маю честь звернутися до вас сьогодні щодо двох питань, які є центральними для нашого служіння як Вселенського Патріарха, і двох тем, важливих для цієї важливої ​​конференції: міграція та зміна клімату. Ми щиро дякуємо Міжконфесійному форуму G20 і Міжконфесійному альянсу за безпечні спільноти за організацію такого зібрання, оскільки людство стоїть перед битвою за виживання через поточну реальність кліматичної системи Землі. Назва конференції «Залучення релігійних спільнот: Порядок денний G20 та інше» спонукає до інтуїтивного мислення та палкої відданості захисту та збереженню цілісності земних творінь Господа для нинішніх і майбутніх поколінь. У дусі турботи та співчуття до всього світу, який прагне до сталого майбутнього, ми хочемо розглянути зв’язок між кліматичною кризою та міграцією.

Ми багато років активно розглядали обидві теми на різних міжнародних форумах. І кліматичні кризи, і міграція відображають нестерпні людські страждання, в яких ми розпізнаємо співчутливу присутність живого Бога, Який образ і гідність порушуються. Земля зіткнулася з низкою безпрецедентних екологічних криз. Нові дані показують посилене нагрівання в Арктиці. Зміна клімату підштовхує види, що знаходяться під загрозою зникнення, на межу зникнення, а тропічні ліси знищуються з тривожною швидкістю протягом останніх кількох десятиліть. Тим часом багато мігрантів були змушені тікати від нелюдського та такого, що принижує гідність, поводження та місць, де наслідки зміни клімату сіють хаос і руйнування.

Ми не повинні ігнорувати, що екологічні біженці не спричинили зміни клімату? однак дії інших протягом років надмірного споживання найбільше вплинули на цих біженців. Енцикліка Святого і Великого Собору Православної Церкви, скликаного на Криті в 2016 році, описує духовний вимір цієї кризи: «Корені екологічної кризи духовно-етичні, закладені в серці кожної людини. Ця криза стала ще гострішою в останні століття через різноманітні розбіжності, спровоковані людськими пристрастями – такими як жадібність, скупість, егоїзм і ненаситне бажання більшого – та їхніми наслідками для планети, як-от зміна клімату, яка зараз значною мірою загрожує природному середовищу, нашому спільному дому» (§ 15).

Довкілля – це не лише політична чи технологічна проблема? це, як ми вже зрозуміли, перш за все релігійна та духовна проблема. Чи відіграє релігія ключову роль? тим часом духовність, яка залишається не пов’язаною із зовнішнім творінням, остаточно не пов’язана з внутрішньою таємницею. Цей духовний вимір є важливим для розуміння взаємозв’язку між двома явищами, які досліджуються сьогодні. Наша духовна боротьба з гріхом має чіткі й відчутні наслідки для нашого ставлення до навколишнього середовища та наших ближніх. Розмістити людину в природному середовищі як невід’ємну частину її існування означає визнати, що Бог є зв’язком, спільним походженням, що об’єднує обох.

На жаль, війни, збройні конфлікти, бідність, погіршення навколишнього середовища, зміна клімату змусили людей покинути рідні землі. Цілком логічно і природно, що більшість людей хочуть проживати і процвітати в країні та регіоні, де вони народилися і де їхні родини жили поколіннями. Однак для цього їм потрібна безпека, продовольча безпека, економічні можливості, свобода від екологічного лиха та перспективи для майбутнього їхніх дітей. Через вищевказані фактори ми зараз стикаємося з найбільшою гуманітарною кризою з часів Другої світової війни. І обличчя мігранта стає дедалі молодішим — вперше в історії половина всіх біженців — діти та молодь. Кожна 200-та дитина сьогодні у світі є біженцем.ст .

Відповідаючи на фундаментальні причини, мир, процвітання та сталість є найефективнішими рішеннями вимушеної міграції. Папа Павло VI заявив, що «розвиток є новою назвою миру». Ми приймаємо цю мудрість, заявляючи, що сьогодні сталий розвиток має бути новою назвою миру. Ми визнаємо, що часті екологічні катастрофи, спричинені людиною, становлять нову та зростаючу загрозу в наш час і є поштовхом до масової міграції. Ми підтверджуємо моральний обов’язок приймати біженців і що такий обов’язок поширюється на країни, відповідальні за спричинення бойових дій та екологічних катастроф, які змушують людей переселятися. Ми усвідомлюємо, що діти особливо потребують дому, безпечного притулку, гідної освіти та належного реагування на будь-які фізичні та психічні проблеми.

Пані та панове!

Коли ми знаходимося в часі підготовки перед святом Різдва, наші думки та молитви з людьми та родинами тих, хто страждає у пошуках притулку, а також з тими, хто потрапив у небезпеку через кліматичну кризу, що постійно посилюється. Трагедія кліматичної міграції та переміщення впливає на все більше людей по всій планеті. Це фундаментальна криза людства, яка вимагає відповіді солідарністю, співчуттям, великодушністю та негайним практичним зобов’язанням змінити наш спосіб життя та поставити найбільш уразливих у центр наших турбот і турботи.

Дякую за вашу увагу.