З особливою пишнотою, згідно з багатовіковим церковним порядком і традицією, у четвер , 1 вересня 2022 р., у Вселенському Патріархаті розпочався Індиктус – церковний Новий рік – і Синаксис на честь Пресвятої Богородиці с. Паммакаріста, празнична ікона якого зберігається в Пансептській Патріаршій церкві. Мати-Церква присвячує цей день , починаючи з 1989 року, молитві за захист навколишнього природного середовища.

А.Т. Панагіотіс Вселенський Патріарх к.ц. Варфоломій очолив Божественну Літургію у співслужінні прот . ІєрархиСтарійшина Дерка, пан Апостолос, старійшина Пригіпоннісський, пан Димитрій, пан Кирило з Мохонісії, пан Макарій з Анеону, пан Меліт з Філадельфії, пан Серафим із Севастії, пан Міріофіт і пан Перістасій з Іринея, Пан Златоуст Мірський, пан Теодоріт Лаодикійський, пан Теоліпт Іконії, пан Нікандрос Іринупольський, пан Іларіон Вінніпегський, пан Паїсій Леросський, Калімносський і Астіпалайський, пан Євгеній Критський, пан Хризостомий Месінійський , пан Полікарп з Італії, пан Кирило з Крініса, пан Кирило з Калліополя та пан Стефану, Кідонія пан Афінагор, Силіврія пан Максимос, Неа Кріні та Каламарія пан Юстін, Петра та Герронісос пан Герасим, Смірна пан Варфоломій, Імбро і Тенедо, пан Кириллос, Нова Зеландія, пан Мирон, Фтіотідос, пан Симеон, з Іспанії та Португалії, пан Віссаріон, пан Андреас із Сарандських церков і пан Йоахім Проусіс.

У своєму Посланні Вселенський Патріарх підкреслює, що повага до будівлі та постійна турбота про її захист належать до ядра православної ідентичності, як один із її найцінніших елементів, і нагадує про ініціативи Константинопольської Патріаршої Церкви під час трьох попередніх десятиліть, щоб підвищити обізнаність світової громадської думки в цьому напрямку. Його Святість, серед іншого, зазначає:

«Сталий розвиток – це вулиця з одностороннім рухом. Це, що забезпечує екологічну рівновагу в сьогоденні та є гарантією на майбутнє, має свої умови: екологічна економіка, зміни в сільськогосподарському та промисловому виробництві, у виробництві та використанні енергії, у русі та транспортуванні вантажів , нові споживчі стандарти тощо. На жаль, часто добрі наміри, домовленості та декларації залишаються простою теорією, «великими словами», без аналогів на практиці, «неприкритими наказами», як пишуть. Людство не розуміє зміни клімату, катастрофічних пожеж, спеки, повеней, швидкого зменшення біорізноманіття, забруднення атмосфери та морів, вирубки лісів та соціальних наслідків екологічної кризи, з першою масовою імміграцією з екологічних причин. Вона все ще плекає ілюзії щодо властивої природі здатності захищати себе та долати травми, спричинені людиною. Ми знаємо, але продовжуємо діяти як необізнані, відштовхуючи правду про те, що у зв’язку з природним середовищем наша сучасна технократична та економікоцентрична цивілізація не є прогресом, оскільки найбільше руйнування природного середовища відбулося в наш час, епоху панування науки та економіки. Зміна клімату – велика катастрофа, причиною якої стали людська безвідповідальність і тупикова модель організації економічного життя. у нас є майбутнє».

Говорячи про війну, яка триває в Україні, яка наразі забрала життя тисяч людей, Святіший Владика також відзначив її трагічні наслідки для довкілля.

«Цього року відзначення Дня захисту будівлі тривають брязкотом зброї в Україні, криком жертв війни, бомбардуванням міст та інфраструктури, єдиною природою та стогоном біженців. Кожна війна – це гуманітарна та екологічна катастрофа. Триваюче насильство, на додаток до тисяч людських життів, які воно знищує, та забруднення природного середовища змушує держави та народи повернутися до екологічно недружніх способів забезпечення енергетичної достатності. Таким чином, людство потрапляє в нове порочне коло руйнівних тупиків. І підтверджується сказане, що навіть сьогодні homo sapiens все ще поводиться паралельно як homo demens, як нерозумний і божевільний».

Преподобний Архієпископ Антідон п. Нектарій, Уповноважений Храму Гробу Господнього в Полісі Феофіл. Єпископи Галікарнасу, пан Адріанос, Стратонікеї, пан Стефанос, Ефкарпії, пан Єрофей, Тралеонта, пан Веніамін, і Дафносії, пан Смарагдос, духовенство, лорди-чиновники M.t.X.E., Exoch. Заступник Міністра закордонних справ Греції пан Андреас Кацаніотіс, представник Уряду Греції, Генеральний консул у місті Євген. Пан Джорджія Султанопулу разом зі своїм чоловіком Екзохом. п. Йоанніс Раптакіс, посол, та віряни з міста, Греції та інших країн.

На завершення відбулася встановлена церемонія індикціону, під час якої патріарх зачитав обітницю та акт нового A’Indictionos. Потім він підписав відповідний текст у Кодексі Великої Церкви, а потім усі присутні Митрополити та Архиєпископи Престолу підписалися по порядку.

ПОВНИЙ ТЕКСТ ПАТРІАРШОГО ПОСЛАННЯ НА ДЕНЬ МОЛИТВ ЗА ОХОРОНУ ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА

+ ВАРФОЛОМІЙ

З БОЖОГО МИЛОСЕРДЯ АРХІЄПИСКОП КОНСТАНТИНОПОЛЯ

НОВОГО РИМУ І ВСЕЛЕНСЬКИЙ ПАТРІАРХ

ПЕРСОНАЛ ЦЕРКВИ БЛАГОДАТІ, МИРУ ТА МИЛОСЕРДЯ

ПОЗВАЖАЮЧИ НА ПРИСТРАСТЬ ТВОРЦЯ

ГОСПОДА І БОГА І СПАСИТЕЛЯ НАШОГО ІСУСА ХРИСТА

Святі, дорогі в Господі брати, священики та діти!

Вступаючи сьогодні, з благословення Божого, у новий церковний рік, ми вшановуємо у це свято Індиктус «День охорони природного середовища» і посилаємо славословні та подячні молитви до Творця всього за «великий дар Божого». створення».

Ми ще раз голосно проголошуємо, що повага до будівлі та постійна турбота про її захист належать до ядра нашої православної ідентичності, як одна з її найцінніших складових. Церква знає і навчає, що причиною відчуження людини від «достатньо доброго» створіння та ближнього є «відчуження від Бога». Він сміливо нагадує, що немає справжньої свободи без Істини та поза Істиною, яка є визвольною силою par excellence. «Пізнайте правду, і правда вас вільними зробить» (Івана 8:32).

Понад три десятиліття Свята Церква Христа Великого з наголосом і динамізмом через різні ініціативи пропагує екофільне послання Православ’я. 1 вересня 1989 року стане символом початку благословенного руху, який приніс багато плодів, висвітлив духовні та моральні корені та параметри знищення природного середовища, мобілізував осіб та інституції, надихнув християнський світ, показав шлях, на якому зіткнулися з великою проблемою, який проходить, по-перше, через розуміння її зв’язку з кризою людської свободи та необхідністю радикальної зміни ментальності та поведінки щодо творіння, і, по-друге, через спільну та вселюдську дію.

Цінною спадщиною для майбутнього є важлива літературна продукція в галузі богословської екології, центральне місце в якій займають дослідження Його Святості Митрополита Пергамського, пана Іоанна, професора та академіка. Невичерпним джерелом натхнення стане знайомство з дев’ятьма міжнародними екологічними симпозіумами, в яких беруть участь відомі вчені-фахівці, представники політики, культури та духу. Ці тексти особливо корисні для екологічної освіти, яка претендує на важливу роль у сучасній освіті. Правильно сказано, що «в майбутньому освіта без екологічного спрямування буде пародією на освіту».

Сталий розвиток – це вулиця з одностороннім рухом. Це те, що забезпечує екологічну рівновагу в сьогоденні та є гарантією на майбутнє, має свої умови: екологічна економіка, зміни в сільськогосподарському та промисловому виробництві, у виробництві та використанні енергії, у русі та транспортуванні товарів , нові споживчі стандарти тощо. На жаль, часто добрі наміри, домовленості та декларації залишаються просто теорією, «великими словами», без відповідності на практиці, «неприкритими вимогами», як було написано. Людство не знає про зміну клімату, катастрофічні пожежі, спеку, повені, швидке скорочення біорізноманіття, забруднення атмосфери та морів, вирубка лісів і соціальні наслідки екологічної кризи, насамперед масова міграція з екологічних причин. Він досі плекає ілюзії щодо вродженої здатності природи захищати себе та долати людські травми. Ми знаємо, але продовжуємо діяти як необізнані, відштовхуючи істину про те, що у зв’язку з природним середовищем наша сучасна технократична та економікоцентрична цивілізація не є прогресом, оскільки найбільше руйнування природного середовища зазнало місце в нашу епоху, епоху панування науки та економіки. Зміна клімату – це велике лихо, причиною якого стали людська безвідповідальність і тупикова модель організації економічного життя. Унас є майбутнє.

Цього року відзначення Дня захисту будівель тривають брязкотом зброї в Україні, криками жертв війни, бомбардуванням міст та інфраструктури, єдністю природи та криками біженців. Кожна війна – це гуманітарна та екологічна катастрофа. Триваюче насильство, окрім тисяч людських життів, які воно знищує, та забруднення природного середовища змушує держави та народи повернутися до екологічно недружніх способів забезпечення енергетичної достатності. Таким чином людство потрапляє в нове порочне коло руйнівних тупиків. Підтверджується сказане, що навіть сьогодні homo sapiens продовжує поводитися паралельно як homo demens, як нерозумний і божевільний.

Браття в Господі і благословенні діти!

Для Церкви елементи світу, згідно з богословським формулюванням, «є не просто гроші, корисні матеріали для індивідуальних потреб людини, але речі, тобто дії, які здійснює Особа-творець». Завжди діла Господа благословляйте, хваліть і возвеличуйте Його у віках, небеса звіщають славу Його. Це послання виражається турботою Великої Церкви про охорону створіння. Життя Церкви Христової є передчуттям того, що ми очікуємо як реальність у Царстві Отця, і Сина, і Святого Духа. На шляху до Кінця Свята Церква пропонує світу як дороговказ Євангеліє благодаті та непохитну впевненість, що зло в усіх його формах не має останнього слова в історії.

На завершення бажаємо новому церковному об’єднанню щасливого та плідного життя, взиваючи на всіх вас, посли Святої Першої Леді Паммакарістоса, життєдайної благодаті та великого милосердя поета і Відкупителя всього створіння, Провідника і Виконавець непорочного Бога нашого, віри нашої в Христа ᾯ слава і держава на віки вічні. Амінь.

1 вересня

Константинополь

Вогню Бога бажаю всім